top of page
חיפוש

לפני 8 שנים הפסקתי בפתאומיות לנשום מהאף

זה התחיל בעקבות צינון ארוך ומייגע. גם אחרי שהתייבשה הנזלת, האף עדיין היה סתום הרמטית.

התחלתי בניסיון לטפל בדרכים הקונבנציונאליות, רופאת המשפחה הפנתה אותי לרופא אף-אוזן-גרון סופר מומלץ, ה-מומחה.

הוא אבחן די מהר וקבע שהמחיצה שלי עקומה והקונכות נפוחות (חלק באף שאחראי לחמם את האוויר) ושצריך לנתח. ואם אני רוצה אפשר כבר לקבוע תור לניתוח איתו.

אני הייתי נודניק (כהרגלי) וניסיתי להבין, איך זה שפתאום בגיל 30 התעקמה לי המחיצה והתנפחו הקונכות. למומחה לא כל כך היה כח לשאלות המעצבנות שלי. די מהר הוא הציע לי לקבל את המצב ולקבוע תור לניתוח, או לסיים את העניין ולתת למטופל הבא להיכנס.

בלי לדעת הוא עשה לי טובה ענקית. הוא שלח אותי לחפש ולהבין מה קורה אצלי בגוף, ולראשונה מזה שנים לקחתי אחריות על הבריאות שלי.


התחלתי לקרוא, לשאול, לדבר עם אנשים שעברו את הניתוח. גיליתי די מהר שאנשים רבים עוברים את הניתוח הזה. לחלק זה עוזר לתקופה ארוכה, אבל לחלק לא מבוטל זה רק לכמה שנים ואז המצב חוזר לקדמותו, ושוב נשארים ללא טיפול.

המשכתי לחפש דרכים לרפא את הנשימה שלי, עד שהגעתי לגלית לוין, מורה ליוגה תרפיה (בין היתר). היא תחקרה אותי במשך שעה ארוכה על הרגלי התזונה, השינה התנועה שלי ועוד. ובסופה נתנה לי מספר תרגולים לבצע בבית, וגם כל מיני שינויים בתזונה.

תוך פחות משבוע חזרתי לנשום דרך האף. ההקלה הייתה משמעותית. תוך שבועיים האף שלי היה פתוח כמעט לגמרי ברוב שעות היממה. כשהאביב הגיע זה השתפר עוד יותר.

בהמשך גיליתי עד כמה נשימה מהאף עדיפה משמעותית על נשימה מהפה. היא מסננת גורמים זרים (בקטריות וירוסים וכו׳) בצורה יותר יעילה, מעמיקה את השינה שלנו, ולכן גורמת לנו להיות ערניים יותר, ואפילו גורמת לפנים שלנו להיראות אטרקטיביים יותר (נשבע, תחפשו ביוטיוב).

חשוב להדגיש - זה לא קסם. זה דורש מוכנות להודות מה ההרגלים שייצרו לי את המצב של מחלה בגוף, ואז לעשות את השינויים הנדרשים. התגובה הסימפוטמטית היא רק פני השטח. כל החוויה שלנו כבני אדם משתפרת כשאנחנו מטפלים אפילו בחלק מאוד מסוים בעצמינו, כי זה משפיע על המכלול, גוף ונפש. ויותר מזה, כשמדובר בתהליך עומק שנוגע להרגלים שלנו, נפתחת דרך של חקירה והבנה עמוקה יותר, של מה מסתתר מתחת למכסה המנוע. ושם נוצר ניסיון איך לטפל בעצמי.

על התהליך הזה, הכלים שעזרו לי לשפר את איכות הנשימה שלי, וכלים מהרפואה הסינית דיברנו בפרק נוסף של יוגה ושות׳ על הנשימה.



3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page